Studie - Oracle BPO: strategy analysis

Datamonitor
04.2009
13 Seiten

 
Typ:
Studie
Verfüg­barkeit:
verfügbar
Regionen/­Länder:
  • Europa
  • Asien / Pazifik
  • Mittlerer Osten / Afrika
  • Nordamerika / USA
  • Australien
  • Mittel- / Südamerika

Bitte wählen Sie ein Lieferformat und klicken Sie unten auf einen Bestellbutton:

PDF-Datei per E-Mail, versandkostenfrei


This report analyses Oracle's BPO strategy and its role in the early stages of software—BPO convergence. This is the first of a series of reports focusing on the issue of BPO convergence, as part of Ovum's 'sustainable BPO' theme in 2009.
Executive summary

In a nutshell

Ovum view

Software and BPO convergence

Summary

Existing Oracle clients are the main target

Full convergence still a long way off

Convergence shifts the value-add

Recommendations for players

BPO clients and providers should evaluate Oracle BPO

BPO vendors should become software resellers now…

….but process experts in the long term

Oracle needs to take a leading role

Company profile

Background

Product portfolio

Software strategy

Company strategy

Why enter the BPO market?

Oracle BPO positioning

Pricing and commission

Standard subscription models

Bespoke subscription model

An equal commission structure

Target markets

Partners

Clients

SWOT analysis

Strengths

Weaknesses

Opportunities

Threats

Strategy analysis

Benefits of Oracle BPO

Size and product reach

Flexibility and scalability

An unobtrusive approach to BPO deal-making

A trusted advisor

Win win win?

Challenges facing Oracle BPO

BPO value-add

Engaging with partners effectively

Potential association with deal failures

Potential conflict with on-demand









List of Tables

Table 1: Oracle’s BPO subscription pricing models by process line

* Alle Preise sind netto ausgewiesen. In Abhängigkeit von Ihrer Rechnungsanschrift ist hierauf noch USt. zu entrichten (Deutschland z.Z. 19%). Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.

 

Über marktforschung.de

Branchenwissen an zentraler Stelle bündeln und abrufbar machen – das ist das Hauptanliegen von marktforschung.de. Unser breites Informationsangebot rund um die Marktforschung richtet sich sowohl an Marktforschungsinstitute, Felddienstleister, Panelbetreiber und Herausgeber von Studien, Marktdaten sowie Marktanalysen als auch an deren Kunden aus Industrie, Handel und Dienstleistungsgewerbe.

facebook twitter google plus