Studie - 2009 Top Recruitment Process Outsourcing Vendors, Black Book Survey 2009 Results

Orbys Black Book
08.2009

 
Typ:
Studie
Verfüg­barkeit:
verfügbar
Regionen/­Länder:
  • Europa
  • Asien / Pazifik
  • Mittlerer Osten / Afrika
  • Nordamerika / USA
  • Australien
  • Mittel- / Südamerika

Bitte wählen Sie ein Lieferformat und klicken Sie unten auf einen Bestellbutton:

PDF-Datei per E-Mail, versandkostenfrei


In 2009, the Black Book RPO Industry user survey investigated over 600 contracts held by nearly 2500 of the top spending organizations and conglomerate corporations globally.
18 Key Performance Indicators (KPIs) or criteria are employed, scored on each respective vendor by client type and ranked on a 0-10 scale per KPI.
Key Findings

Key Finding: Most Important Customer Satisfaction KPIs
Scalability, Client Adaptability, Flexible Pricing and Marginal Value Adds are the five most important attributes influencing RPO client satisfaction with their 2009 outsourcing providers.
Key Finding: Vendor Dissatisfaction in the current economic marketplace is uncommon in the Recruitment Services Outsourcing Industry among Top Ranked Suppliers
Strong dissatisfaction is uncommon in the recruitment process outsourcing, occurring in less than 6.6% of US client types, 10.3% of UK clients and 14.4% of International customers. US and Global corporations collectively experience only a 4.3% dissatisfaction rate.
Key Finding: Highest Satisfaction in RPO Functional Subsets achieved by Comprehensive RPO Vendors
Introduction 5 Summary 7



Methodology 10



Top 20 RPO Vendors 12



Stop Light Scoring Key 13



Overview of KPI Leaders 14



Individual Key Performance Indicator Detail 20

* Alle Preise sind netto ausgewiesen. In Abhängigkeit von Ihrer Rechnungsanschrift ist hierauf noch USt. zu entrichten (Deutschland z.Z. 19%). Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.

 

Über marktforschung.de

Branchenwissen an zentraler Stelle bündeln und abrufbar machen – das ist das Hauptanliegen von marktforschung.de. Unser breites Informationsangebot rund um die Marktforschung richtet sich sowohl an Marktforschungsinstitute, Felddienstleister, Panelbetreiber und Herausgeber von Studien, Marktdaten sowie Marktanalysen als auch an deren Kunden aus Industrie, Handel und Dienstleistungsgewerbe.

facebook twitter google plus